- ruscher och rinnande ögon.

Usch ja, vad mina ögon rinner. Har åkt på en förkyldning och jag misstänker Vega som smittare. Ligger inne med svullna mandlar, rinnande ögon och huvudvärk á la pang pang. Jag hejar allt vad jag kan på att jag är bättre inom kort, har liksom inte tid att vara sjuk. Inte lust för den delen heller. Förutom insjukningen mår jag kalas! Malmö är nog inte så tokigt ändå. Jag gillar jobb till den graden att alla man jobbar med är bäst. Dock skickade jag iväg ett och annat CV igår, så vi får se.

Nu, natten till lördag, jobbade jag nattpasset tillsammans med Iris och Ladi, utan diskare. Det brukar inte vara så mycket att göra på fredagar så diskaren jobbar inte längre då. Inte så mycket att göra på fredagar nej, om det inte är lönehelg. Vid 02 rusar det in folk, ställer sig som en klunga framme vid kassan och skriker. Den vanliga rusningen vid den tiden brukar vara max en timme, och det klarar man jättebra. Denna rusningen vi pratar om nu tog start vid 02, och slutade 05. Vi var uten diskare och var tvungna att ringa ner chefen. Han ställde sig och diskade och fyllde på allt. När han kom ner vara alla tallrikar och bestick slut, sjuuuk kaos. Som tur var gick allt jättebra, utöver underbemanningen, och vi hade inga ovanligt dryga människor. Jag stämplade ut 06.15 och var hemma tio minuter senare. Tog en stund innan jag somnade. Kunde inte (och kan fortfarande inte) andas genom näsan, vilket gjorde mig tvungen att andas genom munnen som i sin tur började likna Sahara. En stund senare somnade jag och vaknade inte förrän 15.30.

Jobb inatt också, och dag imorgon. Slutar vid 06.30 och börjar 11 igen. Det enda skälet till att jag gjorde det passbytet är att jag jobbar dagen med Martina. Annars hade det nog aldrig hänt.

Tänkte sätta mig framför soffan nu och vila lite. Ta några kartor Ipren och hoppas på det bästa :)
PoK, J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0