- gårdagen och dess bravader.

Hm, veckan alltså. Den har bara flugit förbi och jag håller knappt koll på vad det är för dag. Ska bli skönt att få lite rutin igen, med jobb och så. Börjar inatt igen. Annars har veckan inte haft mycket till innehåll, alls. Mest slapp, vilket har varit väldigt skönt och välbehövt med tanke på all stress som januari hade.

Igår då! Jag, Challe och Kim bestämde oss för att ha ostbricka hemma hos mig. Massa ost, kex och vin i alla dess former. Jag var lite sugen på att gå ut redan från början, men inte Challe och Kim, förrän två minuter efter då de ångrade sig. Klappat och klart, vi skulle ut! Var visste vi inte. Jag gick ut i köket och skar upp citron, hämtade salt, 3 shotglas, en droppkork och vips så var tequilan serverad. Här hälldes det upp shottar. En efter en, efter en, efter en... Tja, vi var väl lite lulliga, liiite mer än salongsberusade, tills vi bestämde oss för att traska hem till Challe för att lämna lite saker då det slog till. Jag hamnade i en snödriva och Challe gick ute på gatan. Kim skulle hem för att rasta vovvsingarna. Upp till Challe, tände en cigg som jag tog 2 bloss på, orkade inte mer och gick raka vägen in till Challes säng och vilade lite. OJ, vad allt snurrade. Efter många om och men så skulle Challe kräka lite och jag är inte den som är den som inte följde med för att hålla hennes hår. Rusade upp och snubblade på en plastpåse i hallen och la mig pladask på rygg och kommer inte upp för en viss Ericsson ligger även hon snubblad över mig. Håhå jaja! När allt var ute gick vi tillbaka och vilade lite. Trodde jag ja... Vaknade 12.30 idag. Satan i gatan vilken bra utekväll! Kom billigt undan. Och som summan på kardemumman har jag ju haft bättre dagar än idag.

Snart är det matlagning för min del, till mig och mamsen. Vegetariska filéer, sallad och kantarell/cognac- sås. YUMMI! Ikväll är det PH-XL hos Challisen innan jag beger mig till Stippes för en natts jobb.

Mamsen ligger och sover i soffan och jag hör ända in i mitt rum hur hennes näsa piper vid utandningarna. Det här ska hon få höra när middagen står på bordet.

Puss och kräk!
Love, J. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0