- 3 S och köttbitar.

Idag har det varit en bra dag! Skön, slapp och seg, 3 S. Jag gjorde upp planer igår att gå upp senast 10 idag. Det lyckades jag ju inte med. 11.45 gick jag upp och en halvtimme senare befann jag mig utanför Challe för en powerwalk. Vi trodde det skulle bli den vanliga 1½ timmes rundan men eftersom att det var -36C ute så blev det en 45- minutersrunda. Det var skönt det med. Jag var hemma igen 13 och ställde mig och gjorde en simpel, dock väldigt sen, frulle. Sen hoppade jag i plurret och där satt jag ovanligt länge. Sedan dess har jag sprungit runt naken under min morgonrock heeela dagen. Jag måste dock inom en halvtimme dra på mig några tygbitar för då kommer Robin Rövhål Håkansson och Kim Kryckan Persson och hämtar mig. Vi ska nämligen till Limhamn och Martina för en filmkväll. Blir nog ingen fis-fest för min del idag, som sist.

Igår jobbade jag kväll, efter en natts jobb, med Martina. Vi behövde typ inte göra någonting i köket vilket var alldeles underbart för visst fick vi att göra. Stället stormades med människor och på 2½ h hade vi sålt för 4000. Vi fick köttbitar till höger och vänster, 37 hbt, 12 pip, 19 veggie och 42 cc. Ovanligt mycket för en söndag kväll. Kul var det iallafall! När allt, kl. 19.30 hade lugnat ner sig sprang jag runt som Tiger i Nalle Puh och städade hela stället. Inget ovanligt från min sida. Jag tycker det är mycket roligare och det går väldigt mycket bättre om jag jobbar i en kliniskt ren miljö. Synd att jag inte känner så hemma bara, trots att jag storstädar här varannan vecka. KAPITEL SLUT!

På söndag fyller lilleman Vega, aka det bästa Josefin vet, 7 år. SJU ÅR! Heeelt sinnes. Han bara växer och växer :) - kaxig är han också. För ett tag sen frågade han varför jag inte hade pojkvän. Han tyckte att jag skulle ha det för att jag såg/ser ensam ut. Precis vad jag behövde höra. I vilket fall som helst så är det lite kalajs för honom på lördag. Efter det, eller ja... Ganska mycket efter det väntar en natts jobb, wiwi.

Nu ska kolla på Simon och Thomas för inredning är så jävla kul! Jag ska nog bli inredningsdesigner när jag har bestämt mig för att jag ska sluta larva runt och ta livet på blodigt allvar. Jo men så att eh, det är nog ett tag kvar tills det händer.

HEJDÅ!
/J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0